donderdag 3 februari 2011







Deze dag is min of meer in ledigheid voorbij gegaan, had gewoon geen zin, ja, ja, dat overkomt mij ook! Ook het weer speelt daar een rol in, al was het vandaag beslist niet slecht,maar om het nog eens te herhalen,heb een hekel aan de kou! Ik wil de zon zien en voelen!!
Nog even gezellig gebabbeld(gemaild) met Ramon, waarna hij mij nog herinnerde hout (multiplex) te halen voor de engelse wagen (Londen North Eastern Railway ) doe ik morgen! Was ik anders weer glad vergeten en dan hadden we het zaterdag volgende week moeten halen! Nu kan het morgen rustig gedaan worden, het is makkelijk 5 min.van mijn huis is een Fixit zaak,waar ik al jaren kom! Rico is nog een uurtje geweest. Danny zwijgt! Leeft die nog?
Ik ben weer aan het twijfelen over de bouw en het nut van een HO baan, dat betekent dan weer een baan er bij, enfin we zien wel! Dus belangrijke dingen zijn er vandaag niet gebeurd! Nou, meer kan ik niet uit mijn duim zuigen!


Bovenste foto's.Ik zal een jaar of 5 geweest zijn toen ik vanaf het huis te Territet deze loc.Ae 4/7 voorbij zag komen, niet met pantografen ,maar sleepbeugels. Later dacht ik, dat zal ik mij wel verbeeld hebben , toen ik jaren later een foto van die machine zag in een boek, zo hebben er werkelijk enige machines gereden als proef, ze zijn er verder nooit meer op gekomen, kennelijk voldeden ze niet! Het grootste deel van die lokomotieven zijn nu gesloopt, er bestaan van elk type nog een paar zg.museumlocs. waarvan enkele bedrijfsvaardig.
Ook de Ae 3/6 heeft van die sleepbeugels gehad. Ik vond het hele mooie en indrukwekkende machines(zonder sleepbeugel dan) samen met het Krokodil type, veel mooier dan al die stoomlocs!! Oh,jé, nu trap ik iemand op zijn staart!! Sorry!

Geen opmerkingen: