zondag 6 november 2011








Het bovenste plaatje spreekt voor zich zelf! Leuk. Een engelse spoor O (? ) wagen.








De Dietschiberg baan in Zwitserland,schaal 1:10.Gebouwd rond 1932 door Artur Oswald(overleden in 1991).Hij kon in die tijd geen werk vinden als electro.ingenieur en besloot toen deze baan te bouwen op een stuk land boven Luzern dat zijn vader toebehoorde. Er wsa veel belangstellking voor die baan.Door ouderdom van Arthur, toen hij 80 jaar was, verdween zijn belangstelling en raakte het geheel in verval.Er is nog een poging gewaagd het verkeersmuseum er voor te interesseren, maar die hadden geen belangstelling doordat alles te veel verwaarloosd was,wel is het rijdend materieel ,opgeslagen in hun kelders. Ik heb indertijd nog een glimp er van gezien door de schutting,het was toen al gesloten! Deze baan is in bedrijf gebleven tot 1982. Toen brandde het hotelrestaurant boven af er kwamen weinig bezoekers meer, de kabelbaan werd opgeheven en was het uit,erg jammer!






De Heer van Riemsdijk, een engelsman met een hollandse naam,of een nederlander?






De Dietschibergbaan, schaal 1:25 (Madurudam !) in Zwitserland.De treinen reden op 220 volt wisselstroom, stroomtoevoer via de bovenleiding. De eigenaar en bouwer was toen al 80 jaar en had zijn interesse later er in verloren en zal nu wel overleden zijn! Ik heb indertijd nog een glimp van die baan gezien, is nu afgebroken en het materieel ligt in de kelders van het Verkeersmuseum te Luzern.











De spoor O tuin baan van de heer van Riemsdijk(?), (zie foto boven) een engelsman(of een nederlander die in Engeland woont?) met een hollandse naam!

















Speelgoed treinen van vroeger.het moeten modellen voorstellen van bestaande locomotieven, Ze lijken een beetje er op,maar daar is alles mee gezegd! De onderste is de Gotthardloc.opbouw redelijk maar heeft nooit draaistellen gehad.



Maar je moet het zien tegen die tijd,men was nog niet zo kritsch! De bovenste is je reinste(engelse) fantasieloc.Maar dat houdt niet weg dat ik toen, als 13 jarige, er erg blij mee geweest zou zijn! Marklin spoor











De tent








Zondag.
Het is nu zondagmorgen. Het weer buiten is somber Strak ga ik Rico ophalen om naar de SWZ.te gaan. Het zal wel stil zijn op de club! Zou het fijn vinden als Danny ook weer eens kwam. Waar die nu mee bezig is weet ik niet! Ik weet ook niet of zijn scooter rijdbaar is!(als dit het juiste woord er voor is) Je weet ik wil je best ophalen van huis!Ja,ja, Danny blijft mij bezig houden!! Ramon zal er wel zijn,die is nu bezig met de samenstelling van het clubblad, het zal hem niet meevallen! Ik heb het jaren gedaan! Ik kon van alles opzoeken in de (meestal zwitserse !) treinen bladen,het was dan soms ook meer een blad met zwitsers nieuws!!Maar op de duur wordt je er handig in! Het hoeft ,gelukkig, niet elke maand!
Ben met Rico naar de club geweest.Het was er vrij stil(!) Ramon zou eerst wel komen,mocht daarna niet omdat hij zijn kamer niet opgeruimd had, mocht daarna weer wel, maar miste zijn bus en moest toen een uur wachten en had daar geen zin in! Er werd aan het wissel gewerkt onder een tent zodat er met slecht weer ook doorgewerkt kon worden! Woensdag ga ik niet!

Geen opmerkingen: