dinsdag 29 november 2011


Een groepsfoto genomen bij het Shell gebouw te Rotterdam van kapiteins en hoofdwerktuigkundigen! Rond 1970 Waar is Spiering?






De"Armilla"lag toen in de Woodlands, dat is de noordzijde van het Singapore eiland! Daar ben ik toen ook aan boord gestapt na een vlucht van 2 dagen met een Constellation van de KLM. Toen vlogen ze er langer over in diverse steden overnachtte je in een hotel! Boven, een groepsfoto voor het Shell gebouw in Rotterdam van kapiteins en hoofdwerktuigkundigen, het zal niet moeilijk zijn mij er uit te pikken De foto is van de "Filippes"










Bovenste foto,Ja, dat ben ik,toen!! Voor de manoeuvreerstand al viel er weinig te manoeuvreren, want het schip werd via de brug bediend! Had toen veel tijd om treinen te maken en dus hier samen met een collega,die ook door dat virus aangestoken was! Die wagens heb ik nog steeds! De loc.niet meer! Ach,ja, 50 jaar jonger!




Bovenste foto de "Filippes"waar ik ruim een jaar op gevaren heb, Dit schip maakte mooie reizen in de Oost! Singapore, Bangkok. Batavia, Soerabaja, en Saigon e.a.! Maar heb ook een Kerst "gevierd"toen het erg slecht weer was, was zo misselijk dat ik het kerstdiner maar heb over geslagen,is gelukkig nooit meer gebeurd!Het zijn leuke en mooie herinneringen.






De"Sandpiper"een zandzuiger (van de Shell)waar ik ruim een jaar op gediend heb ,rond 1950. Het was voor die tijd een modern schip met een mooie werkplaats,waar diverse treinen gebouwd zijn.! We voeren toen tussen Curacao en meer van Maracaibo (Venezuela). Hij ligt hier zuigmonden te verwisselen en moest de vaargeul op diepte houden voor de tankers.






Een foto uit 1948. De tanker ":Murena"passeert de brug van Sydney. Het was mijn eerste schip en ik was toen aan boord als 5e.Wtk., sta voor de opbouw van de schoorsteen,maar is te klein om dit te zien! Dit schip is al lang gesloopt.




Geen opmerkingen: