dinsdag 10 april 2012

Dinsdag 10 April
   Rico heeft hier gegeten,Maarten is tegen de avond nog even geweest.In de garage verder niets gedaan! Ben nog even naar Tombe geweest voor het ophalen van spoorwielen voor Rico. Verder weinig nieuws
  Ik kijk ook regelmatig naar de artikelen over de ondergang van de "Titanic" in de krant en hier op de pc., het interesseert mij erg, het is nu 100 jaar geleden, dus ver voor mijn tijd gebeurd, maar die ramp raakt mij nog steeds als oud zeevaarder! Moet er niet aan denken wat die mensen allemaal hebben doorstaan. Een vliegramp is ook erg, maar dat gebeurd snel ,dit duurde uren!! Zijn zusterschip de "Ölympic" heeft tot 1932 gevaren ,alleen de "Brittannic" ( het derde schip van dit type) is in de eerste wereldoorlog op een mijn gelopen, met ook veel verlies aan mensenlevens, het was toen een hospitaalschip! Deze schepen hadden als voortstuwing voor de twee buitenste schroeven een quadruple stoommachine en voor de middelste schroef een lage druk turbine die zijn stoom kreeg van de uitlaatstoom van beide stoommachines! Ook al een bijzonder ontwerp! Had dit wel eens willen zien! Het moet een machtig gezicht en gevoel gegeven hebben zulke grote machines te zien werken!

Geen opmerkingen: