zondag 5 augustus 2012

Zondag 5 Augustus
  Zo, ik ben weer enigzins uitgerust van de reis! Ik vond het toch nog een hele onderneming en zie het niet meer zo gauw weer gebeuren! In een groep of met een busje,zoals we met de SWZ.gedaan hebben wil ik nog wel mee maar niet dat ik de gehele verantwoording moet dragen! Heb veel steun gehad aan Rico, die gauw door had hoe alles werkte, al verstond hij de taal niet en Maarten hield mij meer "geestelijk"op de been, die steeds bezorgd vroeg"of het nog wel ging",bedankt Maarten! Ik zou het ook niet meer zo op deze wijze doen, het is mij te vermoeiend! Vooral al die einden lopen gaan mij moeite kosten.Maar dat mag ook wel op mijn leeftijd!Ik heb Lausanne in stilte dan ook vaarwel gezegd!!! Het is nu eenmaal zo aan alles komt een einde! De geest wil wel, maar het lichaam gaat protesteren en je wordt dan een last voor een ander, die sneller vooruit wil! Maar we hebben wel alles gezien wat we wilden zien en ik denk dat Rico en Maarten er ook van genoten hebben en veel gezien hebben vooral op het zwitserse treinen gebied! En daar ging het toch om! In Lausanne zijn we niet geweest waar ik een gedeelte van mijn jeugd heb door gebracht. uiteindelijk is dat alleen interessant voor mij en minder voor een ander! Maar de "Grand Pont"van Lausanne zijn we wel over geweest en ook het station, maar de bedrijvigheid,zoals vroeger, is er ook niet meer met al die treinstellen! Ook hebben we geen tocht gemaakt met de raderboten! Zijn wel in Ouchy geweest met de tandradbaan.Heel misschien komt dat een ander jaar??? Een mens blijft hopen!

Geen opmerkingen: