dinsdag 16 december 2008

Toen de brug in een baangedeelte buiten gebruikt werd, dit gedeelte is verwijderd, werd weinig gebruikt en had toch zijn onderhoud nodig.
Het doorgaande spoor van de andere kant met trein.

Het meest linkse opstelspoor is nu het doorgaande spoor geworden van het spoor Om gedeelte.


Sneltrein op de brug bij de kanteldeur.



De nieuwe rondgaande Om baan is rijdbaar, treinen met zes personenrijtuigen of meer is nu mogelijk. Alleen de Alpine line locomotieven kunnen dat moeilijk aan althans op de plekken waar nikkelstalenrails ligt, daar reageren de magneten van de motordraaistellen niet op, zodat slippen mogelijk is. Alpine line locs. zijn onder de motordraaistellen van magneten voorzien die door hun stalen rails aangetrokken worden en zo de adhesie vergroten, maar op rails van Roco en Atlas werkt dat niet. De Kiss Bernina krokodil heeft er veel moeite mee en is minder sterk dan de Alpine line locs. Eén bocht is voor een eigenbouw motorwagen te scherp en moet groter gemaakt worden wat gelukkig mogelijk is.

Geen opmerkingen: