vrijdag 30 juli 2010

Even op een lege plek gaan zitten om zijn lange benen te strekken! Dat was met op straat lopen ook al het geval!! Als Danny één stap doet moet ik er twee maken, met het gevolg dat ik vaak moest roepen een beetje langzamer en er als een"hijgend hondje" achteraan liep!!!


Danny bekijkt de onderkant van een dubbelloc.in het museum.Nee, Danny, niets losmaken of verwijderen!! Ja, Michiel, je geloofd je ogen niet, hij leest een boek!






De eerste dag bezochten we het Verkeersmuseum van Luzern, hier staat Danny voor een Krokodil die hij voor het eerst in het echt zag! Bovenste foto het stuurstandrijtuig van een sneltrein naar Luzern.




, De SBB trein met loc.2000 waarmee we van Bazel naar Luzern reden.





Hallo Allemaal,
De reis naar Zwitserland is weer voorbij.Klokslag 24.00 stak ik de sleutel in de deur en waren we weer terug in Voorhout! Het is een mooie en fijne reis geweest, met veel hulp van Danny bij het opzoeken van de diverse perrons ( ondanks dat hij geen duits kent en zeker geen "switzer dutch" ( het laatste ook ik niet! ) en het dragen van de koffer,waarbij we veel van de Zwitserse spoorwegen hebben gezien, vooral in het duits-zwitserse gedeelte.Hier een foto van het interieur van een ICE waarmee we hebben gereisd naar en van Bazel.Van Bazel zijn we met de SBB,naar Luzern station gereden en van daar met de bus naar Rothenburg waar het hotel Chaernsmatt lag, zoals reeds eerder vermeld heeft dit hotel een 7 1/4" baan in de tuin. Ik vertel dit verhaal niet chronologisch, maar af en toe een stukje anders gaat het mij duizelen!!






Geen opmerkingen: