maandag 15 februari 2010

Omdat ik op het moment veel spoor O materieel heb wat niet kan rijden (Die mijn website bezoeken hebben dat wel opgemerkt, lange wagens, ik kan er bijna niet mee rijden doordat er te weinig baanlengte en sommige bochten te scherp zijn) heb ik besloten een groot deel van het spoor Om buiten af te breken en hiervoor spoor O te plaatsen.met bochten in de juiste straal.Rails van Lenz.Uiteindelijk is spoor O mijn grote liefde ( tenminste wat de treinen aangaat!!) en is het Om spoor een noodsprong geweest indertijd.Het Om gedeelte in de garage en tot het eerste station buiten, blijft bestaan. Wel gaat het spoor O dan een groot gedeelte van de tuin in beslag nemen, maar wil dan wel zorgen dat een gedeelte van het baangedeelte bij de achterkamer makkelijk verwijderd kan worden zodat bij eventuele "bruiloften en partijen": geen acrobatische toeren uitgehaald moeten worden, we worden toch allemaal ouder. Dat is technisch goed haalbaar. Er komt dan vrij veel spoor Om materieel en rails vrij, wil niet alles houden, want dan beland het toch in dozen en wordt het nooit meer gebruikt! Als er onder de lezers zijn die Om materieel kunnen gebruiken, hoor ik dat tzt.wel!

Geen opmerkingen: