Hier wordt het rijgedrag van het casco getest. De eerste drie zijn in Winterthur gebouwd de rest bij Werkspoor. De enige overgebleven loc.staat in het museum te Utrecht. Van het zwitserse type zijn er geen behouden! Oorspronkelijk zouden er een 150 gebouwd worden! Ze zouden in een klap alle sneltrein stoomlocomotieven vervangen! Ze waren bekend en ook berucht als wissel moordenaars!Maar de Franse locomotieven van Alstom met draaistellen hebben uiteindelijk het pleit gewonnen! Het zijn er bij tien gebleven!
vrijdag 2 december 2011
Hier wordt het rijgedrag van het casco getest. De eerste drie zijn in Winterthur gebouwd de rest bij Werkspoor. De enige overgebleven loc.staat in het museum te Utrecht. Van het zwitserse type zijn er geen behouden! Oorspronkelijk zouden er een 150 gebouwd worden! Ze zouden in een klap alle sneltrein stoomlocomotieven vervangen! Ze waren bekend en ook berucht als wissel moordenaars!Maar de Franse locomotieven van Alstom met draaistellen hebben uiteindelijk het pleit gewonnen! Het zijn er bij tien gebleven!
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten