Op het station Tramelan komt de aftakking . Het Om spoor rechts wordt een gedeelte spoor O en juist voorbij het bovenleiding portaal komt de wissel. De spoor O baan is een pendelbaan we willen proberen er een rondgaande baan van maken waardoor het rijden met langere treinen makkelijker wordt. Om dit mogelijk te maken moet er nog een wissel komen en wel op de plaats van de bocht van het Om spoor. Er zijn twee opties, 1e rondgaande baan door de hele tuin of 2e een aftakking op dezelfde plek en dan om de naaldbomen heen en terug naar de garage. Weet nog niet wat het zal worden. De laatste is dan geen rondgaande baan maar de eerste oplossing neemt teveel ruimte van de tuin en is lastig als je er wilt zitten , omdat je dan teveel onder de baan door moet kruipen en losse stukken die je er uit kunt halen is ook niet fraai!
Voor een uitbreiding van de spoor 0 baan in de tuin een derde rail geplaatst in een Roco/Atlas wissel. Het aftakkende gedeelte is voor de nieuwe nog aan te leggen baan. Het lastige is dat de derde rail voor het Om spoor aan de moeilijke kant ligt vlak bij de draaipunten van de tongen, maar het is gelukt. Testen met wielen en wagens hebben bewezen dat de wissel goed werkt. De tweede wissel is vanmiddag gemaakt nu binnen één uur klaar en geen fouten gemaakt zoals bij de vorige keer. Twee componenten lijm op de verkeerde plek, waardoor de tongen vast kwamen te zitten!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten