Het meest rechtse Om spoor gaat dan via een bocht naar rechts over de brug.
De andere kant van de brug, helemaal links gaat het over de draaibank (niet zichtbaar) en bij werken aan de draaibank wordt er ook geen last van ondervonden. Rails en bovenleiding moeten nog geplaatst worden.
We zijn begonnen met het uitbreiden van de 0m baan in de garage. In de winter is het door het vaak slechte weer minder geschikt om met het 0m materieel buiten te rijden. Het wat forsere spoor O materieel heeft daar minder last van. Om dan toch enige rijlengte te verkrijgen voor het Om materieel is deze uitbreiding welkom. Vanaf het station Yvonand takken we af van het buitenste opstelspoor via een linkse bocht en dan over een vroeger buiten gebruikte brug langs de kanteldeur naar de overkant en over nog een linkse bocht over het uiteinde van de draaibank naar het binnenste opstelspoor aan de andere zijde en zo via de achterkant weer op de hoofdbaan. (of andersom!) Indien nodig kan de brug er tussen uit gehaald worden en de kanteldeur open gemaakt worden, maar kan ook open zonder de brug weg te halen, maar dan is het bukken geblazen! Boogstraal van Alpine line is 60 cm. Dat is geen bezwaar. De boogstralen van de echte Bernina baan zijn ook maar 60 m!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten